Naša zunanja sodelavka Urška Ambrožič Potočnik se je odpravila na mobilnosti v Palermo (Italija) v okvirju ERAMSUS+ akreditacije. Od 26.5 do 1.6.2024 je obiskovala tečaj za naslovom Coaching skills for teachers, school and adult education staff. Fokus tečaja je bil pridobiti drugačne metode ter trende pri pristopu učenja z uporabo čustvene inteligence, izboljšati načine iskanja hitrih rešitev znotraj izobraževalnega procesa.
Tečaj je potekal v italijanskem mestu Palermo. Potovanje se je nenavadno pričelo, a vse se zgodi z namenom. Zbrala se je čudovita in energična skupina učiteljev iz celotne Evrope, veliko jih je iz Nizozemske, dve udeleženki sta bili iz Finske, en Španec, ena Švedinja ter dve iz Nemčije. Najprej smo v nedeljo, 26.5., imeli neformalno druženje in povezovanje v centru mesta Palermo. Na mesto so vplivale različne kulture, kar se odraža predvsem v arhitekturi. Ogled smo zaključili s tipično italijansko večerjo.
V ponedeljek, 27. maja, smo pričeli s tečajem. Raziskovali smo razlike in podobnosti med učenjem in coachingom skozi različne pristope. Ugotovili smo, da gre za dva različna pristopa, saj pri coachingu ne podajamo rešitev klientu oz. učencu, temveč mu samo s pravilnimi vprašanji pomagamo, da jih najde sam. Seveda je potrebno vzpostaviti varno okolje in zaupanje, da se proces lahko prične. Popoldne smo imeli prosto in smo se odpravili na plažo.
Drugi dan izobraževanja smo pričeli zelo kreativno in zabavno, učiteljica nas je razdelila v tri skupine in izziv je bil, da včerajšnje znanje strnemo in predstavimo kot igro, pesem ali glasbo. Smo se odlično odrezali in zabavali. Nadaljevali smo z individualnim delom raziskovanja našega zadovoljstva na raznovrstnih področjih našega osebnega življenja s pomočjo “kolesa življenja” in razmišljali kaj bi spremenili in kateri bi bil prvi majhen korak k temu. Podali smo se tudi v raziskovanje čustev z delom v skupinah in uporabo kolaža. Pogovor je potekal tudi o emaptiji in spraševali smo se o vzrokih zakaj ne moremo biti vedno empatični do vsakega človeka in kateri pristopi so primerni in kateri ne. Dan smo zaključili s skupno večerjo, kjer smo preizkušali tipično siciljansko “street food hrano”.
Na Erasmus tečaju smo se v sredo poglobili v cilje, ki jih v Coaching procesu postavljajo naši klienti oz. učenci. Cilji morajo biti zelo pametno postavljeni, morajo biti specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno določeni. Preverjali smo naše aktivno poslušanje, saj je to za coacha zelo pomembno. Popoldne so nas peljali na izlet v obmorsko malo mestece Cefalu, stran od mestnega vrveža, kjer smo okusili pristno Sicilijo, prečudovito.
Prijetno dopoldne v družbi Gorenjk, ki smo slučajno isti čas v Palermu in smo si vzele čas tudi za skupno druženje ter skupaj raziskovale tržnico. Po kosilu pa izobraževanje in poglabljanje v tematike o uporabi coachinga pri delu z učenci. Danes smo raziskovali raznovrstne načine postavljanja vprašanj, sestavljanja stavkov z namenom rasti naših učencev. Predstavljen nam je bil Grow Model in po njem smo naredili kar precej interaktivnih vaj za utrjevanje.